måndag 28 april 2008

Aj, aj, aj vad varmt!!!

Idag har jag klantat mig ordentligt. Jag skulle lägga spislocken på plattorna och jag brukar alltid känna med handen så plattorna har svalnat ordentligt, och en av dom hade inte det, den var kokhet, alltså fortfarande påslagen. Det kändes som att handen fastnade till på plattan och ja det gjorde så fruktansvärt ont. Jag spolade direkt med kallt vatten men det hjälpte för stunden. Efter ett tag for jag till apoteket och frågade om de hade ngn smärtstillande salva, och vi provade smörja men det hjälpte inte. De tyckte jag skulle gå till sköterska på vårdcentralen så jag gjorde det. Hon satte på en salva och lindade. Det blev bättre och jag for på jobbet. Jag sitter i kassan på en stormarknad och efter ca tre kunder fick jag ge upp. Det gick inge vidare att använda handen och det började göra ont igen. Jag blev tvungen att åka hem.
Man brukar prata om att det ser värre ut än vad det är, men det här är tvärt om tycker jag, känns värre än det ser ut.

Det har blivit fyra blåsor i handen, två lite större och två mindre. Ja det var en utförlig beskrivning av min klantighet idag.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Man stackars dig! Så tokigt det kan bli - och snart är det dags att påta i trädgården. Hoppas handen mår bra tills dess!

Kram Maud

Anonym sa...

hejhej! nog har jag väl haft bättre dagar, men delar av den har varit bra. jo, du sjöng riktigt fint :) haha. Men då kanske jag kan komma förbi nån av dom dagarna då. Jag har inte precis fullspäckat schema. Kram