måndag 5 maj 2008

Stugkänsla

Vilken helg vi haft i stugan och vilket väder på lördag. En sak är då säker att jag laddar då verkligen mina batterier, lugnet, fågelkvittret, utsikten med vattnet runt omkring och jag gör det som faller mig in. Vi har dessutom otroligt fina grannar och det betyder mycket.

Om jag är inne i stugan då är det som att se en tavla när man tittar ut genom fönstren. I lördags då bara kände jag att alla borde få vara med om denna lyckokänsla, bara av naturen och...ja hela atmosfären runt omkring. Jag blir lyrisk bara jag tänker på det. Varken min sambo eller jag hade trott att vi skulle få oss ett så fint sommarställe när vi började leta efter stuga.

I går hade vi främmande, en väninna med sin sambo. Det var så härligt när hon sa att det är verkligen stugkänsla, så känner vi också och så vill vi ha det.
Så här såg älven ut igår, 4/5-08

Inga kommentarer: