söndag 20 april 2008

Trivsam helg

Ja vi stortrivs verkligen i stugan. Vi har varit där i helgen och det är så avkopplande. Min brorsa kom dit med sin familj, de har två flickor och den äldsta som är fem år hade en kompis med sig. De hade så jätteroligt i våran lervälling bakom stugan, där de fick gräva och gegga på så mycke dom ville. Vi grillade korv och trots den kalla blåsten så var det skönt, för vi har så fint med lä bakom stugan. På lördag förmiddag var jag och hälsade på mina brorsbarn, en pojke och flicka, som bor drygt en mil från våran stuga. Grabben fyllde 15 år så det var mycket gofika, där var det inte tal om bantning. Det var bulla, kakor, kladdkaka med grädde och hallon och en jättegod hembakad tårta.

Vi fikade uppe på deras balkong, där det var varmt och skönt i solen. Deras ena katt Rufus upptäckte att han kunde komma upp på taket och inspektera. Det blev lite nerver på spänning och när han väl kom ner så var han uppe lika fort igen. En katt är ju smidig och han klarade sig galant. Tacka vet jag hundar, de håller sig på markplan.

Min sambo har verkligen jobbat på, han har eldat efter våran trädkapning och rensat bort en massa skrot som fanns under det vi kallar för bastun (ska bli en).
Jag fattar verkligen inte vad de har sparat allting till, men äldre människor har ju svårt för att kasta, "det kan vara bra att ha".
Det var ändå skönt att komma hem och få ta sig en dusch eftersom vi inte har ngt vatten ännu, blir härligt när vi kan sätta igång det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skoj att ha faster på besök :) Jag ska ta med min plåthink och besöka dig snart! Kram