tisdag 16 november 2010

Blodgivare!

Alltså jag vill så jättegärna bli blodgivare. Idag har jag varit och anmält mig, svarat på frågor, tagit blodprov, 137 hade jag och det är ju bra. Efter det togs blodtryck och sedan venprov. Jag vill ju inte titta när det tas prov i armen, tycker det är läskigt. När det är klart och jag reser mig upp, vad händer då? Jo jag vill ju oftast svimma och idag var jag extra känslig så det var ju bara att trilla tillbaks och ligga kvar en stund.

Jag gick en trappa ner sen till mammografin, där jag hade tid, och satt där och var svimfärdig i drygt en kvart trots att jag druckit vatten och vilat. När de sen skulle ha upp vänstra bröstet och armen vridas uppåt och hur de nu bökar så fick jag så ont i axeln så jag blev svimfärdig igen. Jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och dricka lite vatten och då blev det bättre.

Det är den axeln jag har problem med och varit sjukskriven för. Nåja det gick ju bra iaf. Jag har väldigt lågt blodtryck, 116/79, så sköterskan trodde att jag fick blodtrycksfall.

Jag vill bli blodgivare trots svimningskänslan, det går ju över och det är för den goda sakens skull så visst ska jag klara av det, så de så. Det kommer svar om c:a 4 veckor.


Må så gott nu allihopen och många kramar!

1 kommentar:

Britt sa...

Hej där.
Jag har haft barnbarn hos mig och kunde inte komma på stickkafeét.
Nu åker vi till Sthlm en vecka, så nu ses vi nog inte förän efter jul.
Hoppas du snart är frisk igen.
Kram Britt