söndag 28 september 2008

Stickcafé

Idag har mamma, grannen Siv och jag varit på stickcafé på museet. Temat var "vackra vantar" och det visades upp och stickades verkligen vackra vantar. Det är så inspirerande att gå på stickcafé och se olika handarbeten. Mamma lärde ut ett mönster hon använt på skaftet till vantar som blev populärt. Hon hade dessutom med sig dominostickning som inspirerade många.

En kvinna som heter Solveig hade med sig många vackra vantar som hon stickat och själv skapat mönstren till, imponerande. Jag fick lite bra tips av Britt-Mari när det gäller att sticka in pärlor i arbetet utan att trä dom på tråd, om jag nu minns hur man gjorde.

Det har varit en jättetrevlig dag, tiden gick fort och den gör ju det när man har trevligt. Jag ser fram emot fler träffar.

Jag hade lagt fram kameran hemma för att ta med den men när minnet är kort så är det, den blev kvar hemma.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Tusen tack för i går. Träffen på musumet är alltid trevlig, gott fika och trevligt sticksällskap. Perfekt!

Kram och jag hoppas du kan den 12 okt!