måndag 6 december 2010

Änglavantarna!


Nu är dom jättefina änglavantarna klara. Det är första gången jag gjort mönsterstickning på tummen och det gick ju strålande. Det är två stycken på jobbet som vill att jag ska sticka vantarna åt dom och det gör jag gärna för de är så roliga att sticka. En blir svart o vit och en lila o vit.

Vantarna är från den mycket fina boken "Solveigs vantar". Jag äger den inte själv ännu utan lånat den från biblioteket, men nu har jag pratat om den såå mycket åt min sambo och hoppas att jag får den till julklapp för jag vill bara äga den.

Det är en fröjd att bara sitta i lugn o ro och bläddra i den och läsa lite historia kring vantarna. Tack Solveig för en underbar bok.

Må så gott allihopa och många kramar!

1 kommentar:

Solveigl sa...

Hej!
Vilka fina vantar!
Du är ju jätteduktig, men du har ju att brås på.