onsdag 6 oktober 2010

Länge sen

Oj, oj vad länge sen jag skrivit nånting här, tiden går ju så himla fort. Idag är jag ledig och har tvättstuga, faktiskt ett måste man inte slipper, för tvätthögen blir ju bara större o större.

På handarbetsfronten just nu så är det vantar som gäller, mönsterstickade. Det går sakta framåt, gäller att hålla ordning på trådarna och på var i diagrammet man befinner sig. När jag har färdigt en vante ska jag publicera en här. Jag har lånat en hel del böcker från biblioteket om vantstickning. Det finns mycket vackert att sticka, är bara tiden som fattas, men jag blir väl pensionär jag också nån gång, nästan tio år kvar, suck.

Ha en bra dag allihop och kram!

1 kommentar:

Britt sa...

Så trevligt och så många vi var på stickkaféet.
Tack för mönstret på tofflor som ska bli vantar.
britt