tisdag 4 maj 2010

Lediga dagar!

Jag har varit ledig nu i fyra dagar och det har ju varit skönt. Dagarna går bara en aningens för fort. Idag har jag pustat köksfönstret och bytt gardiner. Det roliga när man byter gardiner är att min sambo inget märker. Han tittade t.o.m ut genom fönstret och kommenterad ngt om en motorcykel, men icket att han skulle ha märkt att jag bytt gardiner. När jag påpekade det så sa han, "ja just de, de förra var gröna" och det fanns inte en tråd som var grön i dom. De var blå och beigerutiga.

Ja se karlar är som dom är, för jag tror ju inte att han är unik på något sätt när det gäller att märka vad man gör i hemmet.

I övrigt har jag tagit promenader med hunden, köpt garn och börjat virka en bolero i beiget.

Nu ska jag jobba i sju dagar innan jag är ledig nästa gång, de är bara å ladda.

Må så gott allihopa och kram!

4 kommentarer:

Therese sa...

Det var på tiden! Har handlat massor av gånger utan att träffa dig, senast idag.

Ha det bra! Vi kanske ses på affären nån dag :)

Anita K sa...

Grattis till barnbarnet!
Hälsningar
Anita K

Anonym sa...

Grattis till barnbarnet!
Hälsningar
Anita K

Roger sa...

Hrmm, får nog erkänna att det är samma hos oss, det där med gardinerna, men det är samma sak åt andra hållet ibland, Maria ser aldrig om jag gjort nån förändring på nån av bilarna, bytt fälgar eller så, skulle nog nästan kunna montera på traktordäck utan att hon skulle reagera.