torsdag 26 februari 2009

Muddar


Nu är det dags att visa upp lite egna arbeten, färdiga och pågående. Jag har ju som sagt var en hel del UFO:n, både nyligt gjorda och gammalt tillbaks liggande påbörjade handarbeten, puh vill inte tänka på det. Allt förvaras i en brudkista, det jag gjort gammalt tillbaks alltså. Jag började t ex 1985 med en folkloretröja, mycket fin, som stickas på rundsticka, har gjort allt klart baktill, ska ta fram och fota den ngn dag så kanske jag får lust att göra den klar. Det är ju en tidlös modell, risken är väl bara att den kan ha krympt där den ligger *ler*.

En hel del broderier ligger där också, en del väntas på att bli inramade, en del påbörjade, och vissa ej påbörjade. Det är roligt och avkopplande att brodera men jag har kommit ifrån det så nu är det stickning som gäller och virkning ibland.

Det är ju också det där när man stickar vantar och sockar att det ska göras två stycken, för att man ska ha användning av dom. Jag har liggande en vante som jag gjort i japansk stickteknik som mamma lärt mig, och vante nr 2 är inte ens påbörjad. Jag känner på mig att ni är många därute som känner igen sig i mig, några iaf. Visst!!!


De här muddarna har jag gjort från boken Pulsvärmare *en inspirationsbok* av Birgitta Adolfsson. Det finns mycket fina muddar i den boken, lånat den från biblioteket.


Ha en bra dag och kramar/Berit

1 kommentar:

stickkatten sa...

Ja det är ju lite konstigt att endel krymper i garderoben