fredag 12 december 2008

Lucia


Nu märks det att julen närmar sig. På jobbet, Luleås bästa stormarknad, har vi jättemycket folk och det handlas inför julen. Vi är ju kända för att ha alla kassorna bemannade när det uppstår köer.

I morgon på luciadagen skulle jag verkligen vilja gå och se Lucia i ngn kyrka. Jag såg att det ska vara Luciakonsert i Gammelstads kyrka, kanske jag hör om min mamma vill följa med dit.

Just nu stickar jag för fullt på halsduksmössan åt Annelie, min sons flickvän. Den ska bli 260 cm när den är klar, har kvar lite mindre än en meter.

Ikväll är det den spännande Idol finalen. Jag ska rösta på Kevin, men jag hade hoppats på att Robin som åkte ut förra gången skulle vinna.

Må så gott alllihop som tittar in!

2 kommentarer:

stickkatten sa...

Ja nu är ju idol över och Kevin var en värdig vinnare
Fin blogg du har
Mona

Britt sa...

Jag bor på Mjölkudden, men jag ver att det finns några fler Norrbottens-spetsar här i stan.