måndag 14 juli 2008

Semestern slut


Midsommarbild

Ja då är semestern slut, fort har det gått och inge vidare väder har det varit, men naturligtvis skönt att vara ledig iaf. Vi har varit i stugan hela tiden. Där har vi haft lite besök av bl.a sönerna, min mamma och mina syskon med familjer,och svägerskan med sin man, samt före detta svägerskan med sina barn.

Det som var extra roligt var att tre av mina arbetskamrater kom och hälsade på. Jag hade bett dom komma och att det verkligen blev av att dom kom är jag så glad för. Vi hade bra väder och kunde sitta ute och grilla lite och fika. De tyckte liksom vi om vårat ställe och sa att det var rena paradiset.

En resa till Tärendö har också blivit av, till min pappas grav med lite blommor och samtidigt hälsade vi på mina kusiner.

Min sambo har verkligen jobbat på i stugan och det bästa han har gjort är ju bastun. Det är helt otroligt underbart skööönt med bastu. Det är ett elaggregat och vi tar vatten inifrån stugan med hinkar, och det gör att det känns riktigt gammeldags, som jag gillar.

Jag har påtat på med blommor och rensat jordgubbsland. Vi har ett mindre och ett större jordgubbsland och det blir för mycket. Det stora är alldeles för stort så vi ska bara ha kvar det lilla. Jag tänker inte stå med ändan i vädret hela sommaren.
Min sambo har satt några fåror med mandelpotatis som har tagit sig bra.

Jag trivs verkligen i stugan men det är även skönt att vara hemma och tur är väl att jag tycker så, börjar jobba imorgon och det känns inte alls så pjåkigt, kul faktiskt.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hej på dej! Kul att du kikade in på min blogg och tack för den snälla kommentaren. Mönstret till Triinus sjal finns att köpa hos www.helylle.se Tyvärr så är det ruskigt dyrt för att vara ett mönster men ibland är det smällar man tar när det är nåt man så hemsk gärna vill ha.
Åsa

Åsa sa...

Hej igen!
Mönstret är på svenska så det är inga problem. Lite klurigt kan det vara i slutet men mönstret är lätt att förstå. Garnet som jag har använt är ganska tunt och heter fleece artist suri blue. Färgen heter midnight och är beställt från www.garnkorgen.se Det är ca 600 meter på varje härva och det går åt ca 800 m garn. Man kan nog ha vad som helst men minst 800 meter.